maanantai 4. toukokuuta 2015

Runo 4.5.2015

olen alkanut tuntea vastustamatonta halua masturboida kadulla
käyn pianokonsertissa, jossa olen ainoa kuulija
konsertti on kamala
se ei haittaa minua
mutta haukuin silti pianoa soittaneen naisen konsertin loputtua

myöhemmin illalla käyn ihastukseni kanssa oluella
hän kertoo etsivänsä asuntoa
kerron vastapäätä minua olevasta tyhjästä asunnosta
mutta ihastukseni arvelee sen vuokran liian korkeaksi
se ei haittaa minua

menetän työpaikkani vihannestorilla
kun hermostun huonoon kohteluun
paiskaan lattialle suuren vaa’an
joka maksaa kuulemma enemmän kuin viikon palkka
se ei haittaa minua

näen ihastukseni matkalla kotiin
hän ei anna minun halata
sanoo olevan kiire
se ei haittaa minua
haluni masturboida kadulla tuntuu entistä voimakkaammalta

samana yönä joku ajaa rappukäytävän oven rikki varastetulla autolla
näen kuljettajan ikkunasta
en kerro poliisille, että se näyttää minun ihastukselta
kysyessäni häneltä itseltään, hymyilee hän vaitonaisena

pari päivää myöhemmin
näen pianoa soittaneen naisen pizzerian ikkunasta
päätän mennä sen eteen ja masturboida
hän tunnistaa minut ja alkaa pilkata minua
se haittaa minua

kotiin palatessani odottaa ihastukseni minua ovella
kerrottuani teostani hän halaa minua
ja avaa vastapäisen asunnon oven ilman avainta
hän on muuttanut siihen luvatta
se ei haittaa minua

katselemme asunnon parvekkeelta
kun lumi alkaa putoilla taivaalta
ja hiutaleet tarttuvat takkeihin

en uskalla suudella