lauantai 11. kesäkuuta 2016

Väsynein vassari

Kuten varmaan tiedättekin olen nykyisenä ulkovasemmistoliittolaisena (olen surkean epäuskollinen puolueille ja jäsenmaksulaskuni torottaa maksamattomien laskujen pinossa jo varmaan toista vuotta) riemulla seurannut Li Anderssonin ja Hanna Sarkkisen nousua puolueen johtoon. Johdon vaihtuminen enteilee uusia tuulia ja mahdollisesti entistä vahvempaa Vasemmistoliittoa.

Ja sitten on niitä vanhoja tuulia.

Asko Mäki repi perseensä jäsenäänestyksen lopputuloksesta ja ilmeisesti haluaa perustaa oman puolueensa. Siitä vaan. Paavo Väyrysellä olisi tilaa uudessa pseudopuolueessaan Askolle varmasti. Askon änkyröinti on siihen malliin perustelematonta sorttia, että se herättää syyn epäillä Askon motiivin olevan jossain muualla kuin politiikassa. Olen tuominnut siis Askon setämieheksi. Ja niin on monet muutkin.

Hiukan yllättäin historian mutakuopista nousi esiin pitkään piilossa ollut liejukala Suvi-Anne Siimes. Suvi-Annen sydän avautui Elina Lepomäelle. Mikäs siinä. Minun sydämeni avautuu Lepomäen moraalifilosfialle, jossa vähäosainen on aina väärässä ja hyvä osainen on aina oikeassa, vain jos korkea verenpaineeni johtaa minut kirurgin pöydälle ja Lepomäki on maksanut operaationi sirkushuvina. Liberassa työskentelevä Suvi-Anne on niin vanha tuuli, että se puhaltaa jo täysin päinvastaiseen suuntaan.

Mutta nämä edellä mainitsemani tuulet eivät ole niitä tuulia joista minä olen pahoillani. Minä olen pahoillani siitä tuulesta joka puhaltaa Euroopasta. Nimittäin Merja Kyllönen ikävä kyllä on saanut Iltalehden huomion. Tosin noin lapsellisella ja paskalla ulostulolla tänä päivänä taatusti saakin maamme toiseksi paskimman JSN:n jäsenen huomion.

Kyllösen ulostulot ovat kautta hänen poliittisen uransa olleet melkoista kuraa ja hölmöilyä, mutta tällä kertaa hän on tosiaan onnistunut alentumaan samalle tasolle, kuin Perussuomalaisten huonoimmat edustajat. Jos ei tosiaan keksi parempaa tapaa kommentoida vastapuolen sekavaa ad hominem- ryöppyä kuin tarjoamalla sekavan ad hominem- ryöpyn, voisi minun mielestäni pitää päänsä kiinni.

Kun ottaa huomioon, että Merja kehtasi aikanaan syyttää ministeriönsä työntekijöitä sukupuolisesta syrjinnästä, kun hän itse hoiti hommansa päin honkia ja sai siitä kritiikkiä, niin sitä paremmalla syyllä hänen ei kannattaisi alkaa vihjailemaan toisten ihmisten seksielämästä mitään.

Merja Kyllönen, totean sinun olevan tällä hetkellä väsynein vassari ja toivotan sinulle nykyisen pestisi jälkeen pitkää lomaa politiikan vastuutehtävistä!

...

PS: Sitähän voisi tämän kesän aikana itse hankkia selkärangan ja maksaa jäsenmaksun pois. Terveellisempi vaihtoehto se on kuin arvonsa Lidlin Kotimaista Olutta. Ja tällä hetkellä Vasemmistoliitto pärisee aika hyvin...